Borang permohonan BR1M 2.0 dan kemaskini

Borang permohonan telah keluar hari ni. Penerima BR1M kali pertama/1.0 hanya perlu kemaskini maklumat yang telah bertukar dari maklumat asal yang telah diisi dalam borang BR1M kali pertama sebelum ini.

Biasanya kebanyakan penerima BR1M 1.0 bertukar alamat surat menyurat dan alamat tersebut adalah mustahak bagi memastikan surat kelulusan dihantar sampai kepada penerima sebenar. Oleh itu, cepat-cepatlah kemaskini/update alamat kalau dah bertukar.

Jika tiada sebarang pertukaran, maka penerima BR1M kali pertama tak perlu buat apa-apa, hanya tunggu sahaja surat voucer sampai. Cara isi borang pula ialah dalam talian/online. Sangat memudahkan. Cara kemaskini maklumat bagi penerima BR1M kali pertama adalah seperti gambar-gambar dibawah.

KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN (TUNGGU SEHINGGA GAMBAR HABIS LOADING)


Mula-mula masukkan IC dan tarikh lahir


Klik maklumat yang hendak dikemaskini, masukkan maklumat, masukkan nombor pengesahan dan klik KEMASKINI


Klik pengesahan dan klik SETUJU DAN HANTAR


Dah selesai... Kalau nak simpan bukti kemaskini, klik CETAK


Bawah ni pula ialah cara nak isi BR1M bagi yang belum pernah dapat terutamanya yang bujang2 yang layak dapat RM250.










Apa macam? Senang kan? tak kena penat-penat pergi hantar borang ke LHDN. Segalanya hanya di hujung jari. Chewah... Nak isi kat mana ye borang ni? Klik ling(link) kat bawah :

ISI BORANG BR1M 2.0 DAN KEMASKINI MAKLUMAT BR1M TERDAHULU (KLIK)

PANDUAN KALI PERTAMA ISI BORANG BR1M 2.0 (KLIK)

DOWNLOAD BORANG BR1M 2.0 (KLIK)

www.sunan.my

2 comments:

  1. Boleh saya tau kalau nak kemaskini utk BRIM yg ke3 cara yg sama juga ke? Apa website dia? Boleh bg wesite dia x?

    ReplyDelete
  2. maaf baru balas.domain blog ada masalah sikit hari tu. untuk BR1M yang ke 3 juga sama. websitenya https://ebr1m.hasil.gov.my/ . terima kasih

    ReplyDelete

Terima kasih kerana memberi komen/cadangan kepada Sunan.my. Kami akan berusaha membalas secepat mungkin.